Više ne smem da koristim termin privatizacija olako. U svakom slučaju Velja kaže da je Aeroflot zainteresovan da kupi JAT, otplati sve dugove, zadrži sve zaposlene i neizbežno napravi regionalnog lidera (možda po proseku godina stjuardesa). Razlog za prodaju je što Velja smatra da JAT neće izdržati konkurenciju kada Srbija potpiše ugovor o slobodnom nebu nad Evropom, do kraja godine.
I pored toga što verujem da niko neće kupiti JAT pod ovim uslovima smatram da je ideja o prodaji odlična ali da je motivacija pogrešna. JAT treba da se proda ili zatvori ne zato što je "potencijalno" nekonkurentan već zato što je u državnom vlasništvu.
3 comments:
Mislim da nisi shvatio sta je Velja rekao. On nije rekao da ce Aeroflot da vrati dugove vec da je dogovoreno da Aeroflot preuzme radnike, kao i "da se JAT razduzi". Ovo je receno dovoljno uvijeno da mi se cini da ce u stvari drzava da otpise JAT-u dugove, odnosno da ce da nastavi da ih ona otplacuje.
Tada bi zaista JAT mogao da opstane na trzistu (i da bude interesantan nekome) jer bi morao da pokriva samo svoje operativne troskove. Ostale avio kompanije moraju i da otplacuju avione tako da bi JAT imao prednost u odnosu na njih.
Naravno, i dalje je najbolja opcija da JAT ode u stecaj, drzava proda imovinu, naplati sta naplati, vrati dugove i otvori nebo. A onda da i mi pacenici iz Srbije uzivamo u low-cost letovima i da odemo s vremena na vreme do Londona ili Pariza na kafu.
Da u pravu si, promaklo mi.
Stečaj
Post a Comment