Pages

13 March 2007

Mediteranski tigar?

Crna Gora.

7 comments:

Suzana Ignjatović said...

A sta je tvoj komentar na ovo? Meni taj crnogorski tajger više liči na pandu. Nikako da ga naprave, sve se nešto krčka sto godina, a po mnogim ekonomskim indikatorima nisu odmakli od Srbije. Da li je moguće da nije baš sve u fiscusu? Molim prosvetljenje, pls...

Unknown said...

Ljudi, pitam vas ovako u poverenju, o čemu se ovde radi. Linkovao sam vas, ali budite tihi da neko ne čuje šta ćete mi reći. O čemu se ovde radi, vidim da je zanimljivo :)

Anonymous said...

Mislim da Crna Gora zaista ima potencijala da postane mediteranski tigar. Medjutim, ne verujem da ce to i da se desi.

Crna Gora je tipican primer rent-seekerskog drustva, gde niske carine ne vode do niskih cena uvoznih proizvoda i gde niska poreska stopa ne znaci nisku drzavnu potrosnju.

Meni je odlican primer bio kada se pregovaralo o "harmonizaciji" carina izmedju Crne Gore i Srbije pre par godina. Crna Gora je tvrdila da to ne moze da prihvati, jer bi to dovelo do rasta cena u Crnoj Gori. Secam se da sam tada poredio nivoe cena prehrambenih proizvoda tamo i ovde i video da su prehrambeni proizvodi tamo skuplji. Sustina naravno nije bila da se zastite njihovi potrosaci, nego njihovi uvoznici, od proizvodjaca iz Srbije (secer je verovatno najbolji primer - cene kao ovde, a carina ovde 200%, a tamo 0%). Dobar primer je bio i pre nesto manje od godinu dana, kada su zabranili uvoz jaja iz Srbije. Razlog? Brat nacelnika veterinarske uprave CG je napravio farmu jaja...

Mislim da su samo jos Gruzijci uspeli da od polumafijaske drzave naprave simbol slobode.

Slaviša Tasić said...

I ja mislim da su daleko od tigra, ali je lepo što tamo postoji takva intelektualna klima među ekonomistima, odn. ekipe oko V. Vukotića. Što znači da barem znaju u kojem pravcu treba da se kreću. Zato sam optimističniji u vezi CG nego Srbije.

Anonymous said...

Intelektualna klima je vrlo promjenljiva u crnoj gori-kako je kralj raspolozen.Ja bih rekao V.Vukotic oko ekipe(Milo Djukanovic i njegov brat Aco),a ne ekipa oko Vukotica..PS. Osnivaju Univerzitet(V.Vukotic/M.Djukanovic)Samo me interesuje odakle pare,s' obzirom da su svi prijavili mjesecne prihode koji ne prelaze 800eura.

Ivan Jankovic said...

Da, mnogo je bolji Nebojsa Medojevic, sa svojim planovima za zaustavljanje privatizacije.

Anonymous said...

Ne kazem ja da je Medojevic bolji.Sa ocem Crnogorske ekonomske skole i projektom mikrodrzave se slaze oko 80% ekonomista(bar ovih iz mladje garde),samo je bolno vidjet ga da popuje o moralu i nacelima,a u sustini ih ni sam nema.Pocnimo da cistimo svoje dvoriste pa da se zalazemo za cisto naselje.