Pages

04 October 2012

Titov pionir


Priznajem da ovakvog premijera nikada nismo imali, a siguran sam da nećemo ni imati. U moru izjava koje su konfuzne, logički i materijalno netačne, štetne, pre primerene opozicionom demagogu nego premijeru, nametnula mi se današnja, gde premijer kaže:

Kao što neki smatraju da ne smeju da se osporavaju prava kada je reč o njihovoj seksualnoj orijentaciji, tako niko ne sme i nema prava da izvrgava ruglu verska osećanja drugih - naglasio je Dačić.

Prema njegovim rečima, Srbija ne sme biti poligon sa takozvanim pravom na slobodno mišljenje kojim se izaziva nezadovoljstvo ljudi, jer u tom slučaju to nije pravo na slobodno mišljenje, već direktna provokacija koja može da destabilizuje odnose u jednoj zemlji ili čitavom regionu.


Sloboda govora postoji ili ne postoji. Ova izložba ni na koji način ne ometa vernike u ispoljavanju vere. Po njegovoj definiciji, ako ja kažem da su siromašni ponajviše krivi za svoj položaj, ja izvrgavam ruglu jednu grupu i udaram im na njihova tanana sirotinjska osećanja. Prema ovome stavu, crkvu je zabranjeno kritikovati, a ateisti i uopšte drugi nehrišćani/nemuslimani nemaju pravo da promovišu svoje poglede na svet. Stoga bih ponovio tri laka recepta iza kojih bi trebalo da stoji ozbiljna država:

1. Kome se ne sviđa izložba, ne ide na izložbu.
2. Kome se ne sviđaju gej veze, ne ulazi u gej veze.
3. Kome se ne sviđa parada, ne ode na paradu.

Ko hoće silom da drugima brani sve ovo, ide u bajbok.

Za razliku od "Srpskog filma" o kome su svi znali sve iako ga nisu gledali, ovde su novovernici barem imali prilike da vide izložbu na netu. Za razliku od primitivaca koji su demonstrirali povodom karikatura Muhameda, prosečni Srbi ni po čemu u praksi ne pokazuju, a kamoli praktikuju, svoje hrišćanstvo. A, autor filma koji prikazuje islam iz jedne malo drugačije perspektive nije uhapšen zbog vređanja verskih osećanja muslimana širom sveta nego zbog nekih mnogo zemaljskijih stvari koje sa filmom nemaju ikakve veze.

9 comments:

Miroslav Vujovic said...

A sta fali Titovim pionirima. Ja sam jedan od njih. Rastao sam u svetu u kome ljudi nisu mucki ubijani da bi se njihovi organi prodavali na demokracijskom trzistu u demokracijskim drustvima. U svetu gde se droga nije prodavala u osnvnim skolama i gde se devojcice ispod 18 godina nisu prodavale za pare. U svetu u kome ljudi nisu kopali po kontejnerima da bi jeli. U svetu u kome se znalo ko je ko. Sta su zakoni, sta je drzava. U svetu u kome su ucitelji i profesori bili stubovi drustva, a naucnici legende. Gde su pevaljke imale pare, ali nista vise od gtoga. A danas, sa osam razreda osnove skole i kozjim glasom mekecu i uticu na drustvene tokove. Rastao sam u drustvu gde su se postovali zakoni, u kome je postojala vojska i milicija. Rastao sam i odrastao u zemlji gde su dugovi bili 5 puta manji nego danas u ovim sitnim "drzavama", gde je funkcionisalo na desetine hiljada firmi i gde su radili milioni ljudi. Gde si mogao da hodas, zivis i govoris slobodan, bez obzira na ime i prezime. A danas? Sta je danas? I tad je bilo ljudi koji su bili drugaciji, koji su imali tu sklonost, da ih privlaci isti pol. I nista strasno. Ziveli su i radili i voleli se zajedno sa svima. Al nisu mlatili kurcem i guzicama po trgovima i ulicama, nabijajuci drugiima na nos da su zbog toga ponosni.

Ako se homoseksualci ponose sto su takvi trebali ostali da se stide sto nisu takvi. Ne razmem do kada cemo mitingovati jedni pred drugima i u inat jedni drugima, zarad verskih, politickih, nacionalnih ili seksualnih uverenja. Sto bih ja bio ponosan ako sam Hrvat i stideo se ako sam Srbin, sto bi se ponosio ako sam socijalist i stideo ako sam SNS, sto bi se ponosio ako sam homo, a stideo se ako sam hetero. Dokle vise???

Ja sam Miroslav. Miroslav Vujovic. U meni je sabrano nesto osobina, od silnog mnostva koje je Tvorac namenio ljudskom rodu. Po tome sam interesantan i prepoznatljiv. Da ne kazem poseban. Po tome sam Ja. I zato me, molim Vas nemojte svrstavati u te nakazne skupove (Srbin/Hrvat, demokrata/ ne demokrata, homo/bi/hetero, Hriscanin/Musliman, Katlik/Pravoslavac). Cilj i jeste nekome da se izgubi pojedinac. Da ostane samo gomila sa svojim zbirnim osobinama. Gomila nejasnih obrisa. Jadna, nakzna, sebi znacajna i velika. U tim grupama i grupicama, bojim se, nestace covek, ostace djavo. Da laje, rezi i ujeda, jer drugo i ne zna. Bog je stvorio coveka. Odatle sve pocinje i tu, sve zavrsava.

elCoyote said...

BG Centar je uradio istraživanje javnog mnenja o poznavanju istorije i stavovima građana prema događajima iz prošlosti. Rezultati su krajnje poražavajući.
Posebno su zanimljivi odgovori na pitanja o religiji

Anonymous said...

Miroslave,
Titovim pionirima ponajviše nedostaje samokritičnosti,to ne govorim samo iz tvog komentara već i iz mnogih drugih razgovora sa ostalim Titovim pionirima. Sad si naveo samo stvari koje su komparativno u odnosu na današnje društvo bolji,a prećutkuješ silne nedostatke takvog društva. Ne mogu to da ti nabrajam trebala bi mi knjiga da napišem sve. Čak ni takva tadašnja Jugoslavija nije bila ni blizu npr evropskim zemljama po bilo kom kriterijumu po kojem si je ti nahvalio,da ne govorim o ekonomiji i kako ste svi trčali u Trst. Ono o čemu ti govoriš nije bila sloboda u društvu koja je prirodno bila formirana,već policijska sloboda nametnuta penderkom,a da stvar bude još gora koliko ste se hvalili da ste 5ta armija u svetu il Evropi il već šta tu 5tu armiju razbiše ne spoljni već unutrašnji neprijatelji. Kad malo bolje razmislim upravo u hvaljenju bez pokrića je tadašnje jugoslovensko društvo bilo bez konkurencije u Evropi. Samo su činjenice bile na drugoj strani,što je za logičnu posledicu imalo da realan život ljudi propada jer su bili taoci nekih prošlih maštanja i laži. Što kaže Miodrag Zec,što nam je danas u Srbiji gore,prošlost što je dalja sve je lepša i romantičnija.
Ne volim pedere,al nemam iluziju da mogu da ih promenim,njihove parade mi smetaju prevshodno zato što korene imaju u pozitivnim pravima,velikom izumu latentnih komunista zapada,koji pokušavaju da ubede svet da je svako ljudsko biće jednako i jednako vredno samo zato što diše,a što se tiče tvojih aluzija na teološki način,samo ću ti napomenuti da ovde ima mnogo agnostika(moja malenkost je jedna od njih iako poreklom iz duboko konzervativne pravoslavne porodice) i da argumenti tog tipa imaju upotrebu kod ograničenog broja ljudi,tj subjektivni su

Speaker said...

@Mmiillaann
Ovoga puta, kao neko ko je bio nevoljni Titov pionir, mogu samo da potpišem sve što ste napisali. Jugonostalgičari su ordinarni mitomani koji retuširaju realnost i prelaze kako preko svega što je u tom režimu bilo loše (to jest preko čitavog trulog totalitarnog temelja te države i njegovih bezbrojnih praktičnih manifestacija, o kojima bi se moglo ad nauseam), tako i sve što je u sadašnjoj Srbiji, kakva je da je u poređenju sa razvijenijim zemljama, kojima, i tu ste u pravu, ondašnja Jugoslavija nije mogla, narodski rečeno, ni da prismrdi, :) mnogo bolje nego onda, a toga je, ako ste objektivni, jako puno. I, takođe, previđaju notornu činjenicu da je gotovo sve što je u današnjoj Srbiji loše, direktna posledica ne samo onoga što oni u svom jugonostalgičarskom konstruktu koji ima vrlo malo dodirnih tačaka sa realnošću te zemlje smatraju za mane tog sistema, već i sa najvećim delom toga što smatraju za krucijalne vrline. Ali, premda mi je žao što moram da kažem tako nešto, gospodin Vujović pokazuje sve simptome "pregorelog samoupravljača" koji je eshatološku demagogiju radikalnog socijalnog inženjeringa zamenio eshatološkom demagogijom religioznog tradicionalizma. Jedina stvar, Milane, koja meni lično bode oči, iako na nju, naravno, imate poptpuno pravo je vaša paušalna kvalifikacija "ne volim pedere". Ja takođe ne podnosim čitav neokomunistički korpus gej-aktivizma i diskurs kolektivnih prava, a moram da priznam (i to mi uopšte nije teško :) ) i da, adresno i individualno, ne podnosim ni solidan procenat izafektiranih i svojom seksualnom orijentacijom opsednutih pedera i lezbejki, ali ne bih želeo da jedan nimalo beznačajan procenat ljudske rase, ako se inače ponaša pristojno i normalno, a većina ljudi alternativne seksualne orijentacije to radi, osudim zbog nečega što je ili nedobrovoljna seksualna disfunkcija, u kom slučaju su za to krivi isto koliko, recimo, i paralitičari ili slepi, ili voljno izabrana preferencija/perverzija, u kom slučaju je, sve dok druge ljude njom ne opterećuju i ne bave se seksualno maloletnima, što, uostalom, važi i za heteroseksualce, to opet samo njihova lična stvar i izbor, koji mene interesuje isto koliko i to šta i s kim vi ili g. Vujović radite u krevetu, to jest, nimalo :))

Anonymous said...

Speaker,
Što je još gore,postoje načini da se ovo što smo komentrisali na mnogo prostiji način objasni ljudima koji nisu kao mi zainteresovani za neke ostalima ,,više" teme,al valjda je 4+ decenije ispiranja mozga urezalo im toliko pogrešnih mantri u glavu da ih jedino nove generacije mogu izlečiti. Navešću par primera kako ja to objašnjavam,ne radi dosta nas koji to razumeju,već radi mnogo onih koji to ne razumeju ili neće,dakle u neke edukativne svrhe:niko od socromantika neće da prihvati činjenicu da se Hladni rat završio EKONOMSKIM porazom SSSR-a,nikakvog direktnog vojnog sukoba tu nije bilo,sama ekonomija SSSRa,pa zbog toga i ostalih članica Varšavskog pakta se slomila jer nisu uopšte imali sistem slobodno formiranih cena,centralno planirali su svaki sekund svačijeg života,a iz ekonomske i društvene teorije je to bilo predvidljivo(ponajpre austrijskim ekonomistima koji su kao Mizes i Hajek to predvideli još 30ih godina XX veka iako su mnogi vajni kapitalistički ekonomisti,koji su se nadobijali Nobela za ekonomiju 89u dočekali kao šok)... Ono što ja kažem tim jugonostalgičarima u raspravama često je da deklarativno svako može sebe da tvrdi da je bilo šta,al šta su zaista nečiji porivi(jal on komunjara il truli kapitalista) je da da sebi odgovor na neka jednostavna pitanja,tipa ako više voliš Mercedes od Juga da voziš onda si kapitalista,što su svi trčali po taj 500kec a fabrika džinsa od Triglava do Đevđelije više nego što moš da zamisliš itd itd...odgovori na ova pitanja su jasni,bilo da ih postavljaš drugom il sam sebi,al opet...
Možda je ipak velika dodatna tragedija te SFRJ je što se mora priznati da je standard u toj socsamoupravnoj džamahiriji,ipak bio na zavidnom nivou u odnosu na resto Varšavskog pakta,al to je bilo zbog umeća političkog balansiranja Jože Šepavog,a ne zbog neke inherentne snage te ekonomije,ono što mi je često zanimljivo je da niko od tih samoupravnih radnika nije radio u nekoj društvenoj ili državnoj firmi koja nije bila ,,gigant",a jedino u čemu su bili giganti je bilo gomilanje dugova i isplaćivanje enormnih plata za objektivni nerad...
Predlažem svakom ako želi objašnjenje vakog tipa da pogleda na jutjubu Miodraga Zeca u dve emisije Ćirilice,u jednoj je sam sa Marićem a u drugoj drži lekcije nekim bivšim gen direktorima Simpa i Genexa(Savić iz Genexa)...inače često spominjem na komentarima Zeca,al prevashodno zato što mislim da je za ovakva,po meni elementarna objašnjenja šta je falilo SFRJ,najbolje da ljudi čuju od pametnog profesora ekonomija koji je to bio i sad i pre godina,kad već meni neće da veruju...
O društvenim nedostacima te SFRJ nisam ni počeo za to bi STVARNO mogla bar neka tanja knjižica da se napiše,a što se tiče homoseksualaca(ajd stvarno mi nije cilj nikog da vređam sa tim peder,ako neko smatra verbalno maženje za neku društveno duševnu potvrdu neka mu) smeta ju mi samo dve stvari,ono što smo već i ja i ti naveli kao problem(čime se valjda i dobar deo ovog bloga bavi problem pozitivnih prava) al smeta mi što je način na koji oni pokušavaju da normalizuju svoj status u društvu(što opet smatram poželjnim) ne samo često preko tuđih leđa već i izopačen,npr kad traže da mogu da imaju decu,bilo svoju biološku da im rodi neko il da usvajaju...e pa ne može se preko leđa nejači čiji je mozak i onako mekan kao plastelin pokušavati lečiti neke sexualne frustracije ili bilo koje druge...Koliko god čovek bio društveno biće,mi smo pre svega biološka bića,reprodukcija je najprirodnija stvar,ne kažem to zato što smatram da će se ljudska rasa istrebiti bilo homoseksualizmom bilo spaljivanjem ugljen dioksidom,al ovo su elementarne šanse koje svako dete kao biološko biće mora da dobije,da makar odrasta u prirodnoj sredini roditelja(neka čak nemaju ni tu elementarnu sreću jer su bez jednog ili oba) pa onda nek posle kad sazre otkriva svoje latentne seksualnost koliko mu volja...

neshota said...

Poštovani,

čitam vaš blog redovno i mogu da vam uputim samo reči hvale. Znam da nije tema o tome, ali ako neko od blogera, ali i komentatora može da mi odgovori na pitanje bio bih veoma zahvalan. Naime, zanima me stav libertarijanaca o iskopavanju nikla u Srbiji i o čitavoj ujdurmi koja se podigla oko toga, na čelu sa Kusturicom. Podseti me naslov "Titov pionir" na njega, pa pomislih da postavim pitanje. Čitava situacija mi je krajnje sumnjiva, jer "ekolozi" su spolja zeleni, a u duši itekako crveni.

Puno pozdrava i hvala unapred na odgovoru.

Vladimir said...

Premijer nam je u rangu kralja Ibija. Sa tom malom razlikom što je Ibi u izvođenju Zorana Radmilovića urnebesno simpatičan lik.

Koliko sam shvatio, uhapšen je producent filma o Muhamedu. Naime, nije u pitanju cenzura, čovek je jednostavno bio na uslovnoj. A ako ne poštuješ pravila igre dok si na uslovnoj, igraš u prdekani. A malo se i lažno predstavlja ponekad...

Nevena said...

Ja sam još uvek, ne svojom krivicom, Titov pionir :) jer sam generacija čiji pripadnici nisu nikada postali tzv. Omladinci ( s obzirom da je to "zvanje" ukinuto baš kada smo mi došli na red), i tako zauvek ostali nesretno-infantilni Pioniri, bez te čuvene omladinske knjižice koja je trebalo da bude kao neki vrlo značajan simbol prelaska detinjstva u mladost. Posledice tog našeg nesazrevanja i nestupanja u zrelije i ozbiljnije doba se još uvek osećaju kako na usko lokalnom tako i na globalnom nivou. :)

U vezi sa slobodom govora i umetničkog izražavanja, bez obzira na retoriku i bilo čije verbalno medijsko nastupanje, činjenica je da je izložba bila dozvoljena odnosno, da nije bila zabranjena, i to je meni lično sasvim dovoljno da može da se kaže da živimo u zemlji u kojoj te slobode, barem formalno, postoje.
A to šta je ko tačno rekao, kada, zašto i u kom svojstvu je takođe vezano za tu istu slobodu govora – svako je slobodan da u vezi sa bilo čim kaže šta god hoće, da podrži ili osudi, pohvali ili prezre, bez obzira na funkciju i lična svojstva.
Sasvim drugo pitanje je da li su određeni komentari političko-diplomatski ispravni ili ne.

U vezi sa gej paradom smatram da je, kao i obično, mnogo buke ni oko čega. Takođe, nekako se ne mogu otrgnuti utisku da svima zapravo odgovara ta galama u vezi sa homo problematikom (koja realno ni ne postoji)i da pitanje diskriminacije i ljudskih prava i sloboda u stvari uopšte i nije tema, već:
- državni organi vole da pričaju o bilo čemu drugom osim o onim sitnicama koje život znače kao što su, primera radi, siromaštvo, nezaposlenost, prezaduženost i slično (jeste li primetili da odjednom bukvalno svi imaju formiran stav u vezi sa gejevima a do juče polovina tih nije znala ni šta reč gej uopšte označava),i takođe
- gej aktivistima je postalo u interesu da se parada zabrani i da na taj način dobiju mnogo više prostora u medijima nego da je ista održana (u kom slučaju bi bili isključivo jednoprepodnevna vest).
Inače, u kontekstu tog (možda i pogrešnog zaključka) je i održana provokativna izložba.

U vezi sa navodnim divotama 60’ih, 70’ih i 80’ih godina prošlog veka, stvar je vrlo jednostavna: ljudi vole da se nostalgično prisećaju svoje mladosti i detinjstva, koji uvek i neizostavno svima iz sadašnje perspektive deluju kao zlatno doba bez obzira na tadašnji društveno-ekonomski period, samo zato što su tada bili mladi. Tako da, Miroslave, biću slobodna da kažem, ne zamerite, biće da je vama malo krivo što ste (malko) ostarili. :)

Izvinjavam se na odocnelom komentaru na temu.

P.S. Miroslave, oprostite na indiskreciji ali ne mogu da odolim a da Vas ne pitam (bez trunke ironije) kako to da u istom komentaru prvo nostalgično veličate komunizam a odmah potom pominjete Tvorca, uz zaključak da je Bog stvorio čoveka. :) Prosto mi to ne ide jedno uz drugo, zato pitam...ako se sećate, u periodu o kome govorite se takvi zaključci nikako nisu smeli iznositi javno.

Vladimir said...

@Nevena

Biću dovoljno drzak da odgovorim umesto Miroslava.
Objašnjenje je krajnje logično - komunizam je koketiranje sa infantilnim fantazijama. Dakle, ne postoje logična objašnjenja.