Dok je haos carevao taksi prevozom do i od aerodroma, dok su taksisti postavljali zbunjujuće matematičke probleme prilikom davanja popusta i dok je sve bilo raznobojno šareno i neumiveno, sa aerodroma bih stigao do kuće za manje od hiljadu dinara. Morao sam samo da uložim gram pameti i uključim tri vijuge da se ne vozim taksi vozilima u kojim vozači imaju pre njuške nego face.
Od kako je država uvela red ista relacija će me koštati 2.000 dinara. Zaključak se nameće sam, suzdržavam se da ne psujem na blogu.
7 comments:
Moja sećanja na vreme pre poslednjih regulatornih zahvata nisu tako jednodimenzionalna. Dok nije na aerodromu otvorena taksi stanica na gornjem spratu, nikad, ali nikad se nisam s njega vozio ka gradu za manje od 20 evra, i to uz teško cenkanje. Obično su mi prvo tražili 30-40 evra. O uključivanju taksimetra ni govora. Sad je bar s te strane zaveden red i istu relaciju prelazim za 1200-1400 dindži. Obaveza korišćenja taksimetra (ili isticanja cena u radnji) nije bez veze. Nedostatak istih košta debelo, pogotovo nekog kome vreme nije bezvredno, a ni živci. Od ono malo što mi je na primer u Turskoj preselo, na prvom mestu je obavezno cenkanje oko cene svake pojedine flašice vode. Zato tamo nisam kupio ni petinu onoga što bih inače sigurno kupio da mi je odmah, bez uvijanja i jajarenja, saopštena, kao fiksirana, prosečna cena po kojoj se dotična roba tamo obično prodaje.
Najbolje bi bilo da se u Beogradu od aerodroma do centra grada ide ne taksijem nego privatnim vozom, kao u Moskvi - privatna kompanija Aeroexpress prevozi putnike od Domodedova, Seremetjeva i Vnukova do centra Moskve za samo 300 rubalja (7 evra ili 700 dinara) u modernim, lepim i udobnim vozovima Aero, znaci nema njuski, a inace od Domodedova do Moskve ima dobrih 47km:
http://www.aeroexpress.ru/en/our_trains.htm
http://www.aeroexpress.ru/en/aeroexpress_today.htm
I u Beogradu postoji alternativa, u vidu dosta pristojnih, mada sporih, okolo-naokolo-vozećih, i retkih gradskih autobusa na liniji 72. Problem je što je to, ipak, GSB, a kad se jedan polazak preskoči na liniji gde je interval 32 minuta, to nije isto kao kad se preskoči na liniji gde je interval 8-10 minuta. Sem toga, jutarnji polasci i kasni večernji dolasci su takođe nerešen/nerešiv problem. U stvari, u Beogradu je još uvek, kao da smo airfield negde usred džungle, jedino pouzdano rešenje da neko po tebe dođe kolima, da ne kažem džipom.
U stvari sada vidim da Aeroexpress ipak nije privatna kompanija, 50% je u privatnom vlasnistvu i 50% u drzavnom vlasnistvu, evo galerija slika - vozovi i stanice kompanije Aeroexpress:
http://www.aeroexpress.ru/en/photogallery.htm
Ona cena od 900 dinara Beogradskog taksija je važila čini mi se i od aerodroma, tako da je najpametnije bilo pozvati vozilo i cena je bila 900 dinara.
Pored gradske linije postoji i JAT-ov autobus koji ide na svakih sat vremena (!) za 250 dinara, bar je nekad bila ta cena.
Nedavni pozitivan primer iz Barselone, Aerobus, polasci na svakih 5 minuta (bukvalno), odlična prilagođena vozila (specijalna konstrukcija za prtljag u kabini), cena u jednom smetu 5EUR, a može i povratna za 8.xxEUR koju možete iskoristiti za povratak u sledećih 10 dana.
JAT-ov autobus već mesecima ne postoji.
Za Aerobus u Barceloni ste u pravu, povrh svega radi od rane zore i stvarno košta 5€.
Recimo da je poziv na neki od brojeva taksi udruzenja za voznju od aerodroma uvek bilo efikasno resenje. Nikad cenkanje, uvek po taksimetru i popust 20-30%.
Inace kadagod negde putujem proverim i koliko kosta voznja od aerodroma, kako se moze stici do grada i sl. U doba interneta takvi podaci postoje i za banana drzave kakva je Srbija i verujem da svako odgovoran to proveri. Koga mrzi to da radi taj se cese po dzepu gdegod da ode.
Post a Comment