Digla se prilična frka oko novih "Tehničkih uslova" koje je doneo RATEL, a kojima se, između ostalog, nalaže internet provajderima da omoguće državnim organima monitoring internet saobraćaja, presretanje elektronske pošte sa atačmentima, čak i presretanje VOIP saobraćaja.
O aspektu zaštite privatnosti, piše Tibor Jona. Tu moram nešto da prokomentarišem - ne treba kriviti RATEL. Svi bitni elementi ovih Uslova se nalaze u Zakonu o telekomunikacijama (član 55.), kojim je zaista predviđeno da internet provajderi, o svom trošku, moraju da obezbede uslove državnim organima za "monitoring saobraćaja". Kao i mnogo puta do sada, Zakon je retko ko čitao, a ljudi se bune tek kada zakon počne da se primenjuje. A zakon je, podsećanja radi, donet još 24. aprila 2003. godine.
Pitanje je da li je RATEL mogao da, u skladu sa ovim zakonom, drugačije formuliše same Uslove. Meni se čini da nije. Tiboru i mnogim ljudima smeta to što će BIA moći da kada god hoće "prisluškuje Internet" i da te informacije prodaje. Toga je i mene naravno strah, ali ja mislim da RATEL nije ni mogao da svojim Uslovima definiše pod kojim uslovima će BIA da vrši prisluškivanje. Time RATEL prosto ne može da se bavi.
Dobro, koga onda kriviti? Ne znam, možda onoga ko je tada, kao nadležni ministar za telekomunikacije, koordinirao rad na izradi Zakona o telekomunikacijama.
PS. Da li možete da poverujete da i dalje postoji sajt Saveznog ministarstva za telekomunikacije, koje je ukinuto pre više od 5 godina?
5 comments:
Da je nekim slučajem član britanske Laburističke partije, rukovodstvo bi ga molilo da dođe na mesto aktiuelnog premijera Gordona Brauna.
mislim da su u pravu za sve
Хех, па што би га гасили када сви ми плаћамо хостинг...
Pa krivi su svi saučesnici. I RATEL koji sada sprovodi zakon, i DSS koji je počeo da ga sprovodi i DS koji je zakon napravio i izglasao kad su bili motorna snaga DOSa.
Efekat: sve veća kontrola stanovništva kojoj teže sve političke stranke.
I ja sam bio u iskusenju da kazem da su krivi svi, ali mi to nekako oslobadja sve od odgovornosti.
Problem sa propisom je što je nestručan u delu sagledavanja izvodljivosti i krajnjeg efekta, što je nezakonit (ako ništa drugo a ono po načinu donošenja...) i što u pokazuje bahatost nekoga ko ima ovlašćenja... O posledicama po ekonomiju provajdera, poskupljenju države (neko to treba i da prati)... neću ovog puta ionako sam u afektu...
Post a Comment