Hoće li ijedno javno preduzeće biti prodato putem tendera? Prvo su delovi NISa i Zastave prodati direktnim pregovorima a sada vidimo da ista sudbina čeka i
EPS. Mislim da je najveći problem direktnog pregovaranja veća verovatnoća garantovanja zakonskog monopola na
određeno vreme. Pogotovu ako država zadrži udeo vlasništva. Niža cena je sporedan problem.
Лазаре,
ReplyDeleteСлажем се да је највећи проблем већа вероватноћа гарантовања законског монопола; још је лошија варијанта у којој држава задржава део власништва - па тиме генерише и будуће буџетске издатке (удео у инвестирању, покрића губитака).
Само једна исправка: Застава није (била)јавно, него друштвено предузеће, као што су то биле цементаре, пиваре, трговински ланци и сл.
Поред друштвених постоје јавна (ЕПС, НИС, Аеродром, ЈАТ..) и јавна комунална предузећа (градске чистоће, зеленила, јавни превоз, водовод и кан...).
Da, mislio sam o tome pre nego sto sam napisao tekst, ali ako se ne varam i Zastava je prvo nacionalizovana pre nego što je potpisan ugovor sa Fiatom. Inače, na koji način bi država postala vlasnik jednog dela preduzeća?
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDeleteГледано из тог угла - заједничког улагања, држава суштински јесте третирала Заставу као јавно предузеће.
ReplyDeleteКо зна, можда се државни удео у Фијату Србија последично буде поделио кроз бесплатне акције грађанима, како је већ обећано за јавна предузећа...