tag:blogger.com,1999:blog-29930015.post2359221318164636107..comments2024-03-27T10:14:57.017+01:00Comments on Tržišno rešenje: Opet im nije dobroSlaviša Tasićhttp://www.blogger.com/profile/15316128777779928041noreply@blogger.comBlogger65125tag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-58439977808164506172013-02-27T17:02:36.816+01:002013-02-27T17:02:36.816+01:00@Aleksandar
"Pa wizz je podigao sa 20 na 32 ...@Aleksandar<br /><br />"Pa wizz je podigao sa 20 na 32 kg za prtljagom cena 15-30 EUR + mali rucni, moze i do 10 kg (mada su dimenzije skromne. Ne verujem da bi tako grabili napred i investirali da ne misle da ce im se isplatiti. Cak mislim i da nase trziste nije premalo jer oni ceo posao rade sa jednim/dva aviona, sto im je dosta za 8 letova dnevno, to jest da pokriju sve sadasnje destinacije."<br /><br />Ako je jedan avion, trziste je premalo :) Sasvim je moguce da su oni profitabilni u Srbiji, gde je njihovo letenje dosta ograniceno (a opet pokriva zahteve trzista). No oni su neprofitabilni u globalu. To sto oni misle da ce jednog dana biti, nije nikakva garancija :) mislim da je loukost sektor jos uvek u svojoj ranoj fazi, mnogo ce tu igraca jos da crkne. Ja tipujem da Wizz nece biti medju prezivelima, narocito kada istocna trzista postanu dovoljno primamljiva za Ryan i easy, ali mozda gresim.<br /><br />Inace Wizzova politika sa prtljagom mi je bezveze, mogu da platim 0 kg ili 30 kg, i to me kosta 30 EUR (povratno), dakle dok dodam prtljag, airport check-in, dodatni fee jer placam Vizom koji ima svaki normalan covek a ne nekom njihovom karticom koju nema niko, itd. izadje me ista cena kao i Jat na promociji (jer i Wizz je skup kada kupujes danas za sutra) - bas sam nedavno gledao karte i uporedjivao, plus Jat leti na bolji aerodrom (bolje povezan sa gradom, jeftiniji prevoz do centra).<br /><br />Wizzu bi bilo bolje da naplacuje recimo 10 evra za 10 kg prtljaga, 20 evra za 20 kg, 30 evra za 30 kg, kao sto rade neke loukost kompanije.<br /><br />"Inace Jat-u je sa prtljagom valjda jedina pametna marketinska fora,a imalo je i smisla dok su davali jestivu hranu na evropskim letovima za razliku od ostalih kompanija. Doduse tu ih je bukvalno jadio Jat ketering."<br /><br />U Jatu se i dalje bolje klopa od SWISSa recimo na istoj relaciji npr., u Jatu dobijes Ok sendvic dok u SWISSu dobijes...perecu, ili tako nesto (leti sladoled). Naravno u Jatu je sendvic uvek sendvic ma gde god leteo, dok u LHu dobijes na duzim relacijama (preko 2 sata) i neki pravi topli obrok :)<br /><br />"A sa Genexom im nije dobro, ali tu nece nista ni da urade, koga je briga za firmu koja ima toliki broj zaposlenih, a vecina ljudi i ne zna sta je u pitanju."<br /><br />Ja se nadam. Jatovi avioni, kada se penzionisu, su za secenje a ne za trosenje jos drzavnih para na njih.andrijapfchttps://www.blogger.com/profile/13736908919282037724noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-73876536634064795812013-02-25T20:13:07.849+01:002013-02-25T20:13:07.849+01:00Spremaju se za budućnost, recimo mene je oduševio ...Spremaju se za budućnost, recimo mene je oduševio <a href="http://www.youtube.com/watch?v=eaerm86sg5g" rel="nofollow">ovaj auto</a>.Navuhodonosorhttps://www.blogger.com/profile/00625473494017899768noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-17538631527651685942013-02-25T12:12:35.967+01:002013-02-25T12:12:35.967+01:00Estonci spremno dočekuju budućnost, meni se mnogo ...Estonci spremno dočekuju budućnost, meni se mnogo dopada <a href="http://www.youtube.com/watch?v=eaerm86sg5g" rel="nofollow">ovaj</a> auto.Navuhodonosorhttps://www.blogger.com/profile/00625473494017899768noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-67017509172071631602013-02-25T10:48:43.935+01:002013-02-25T10:48:43.935+01:00Napravili 165 mesta za punjenje 619elektricnih aut...Napravili 165 mesta za punjenje 619elektricnih automobila od kojih je 500 u vlasnistvu Vlade?Marko Paunovićhttps://www.blogger.com/profile/05122766591209298533noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-80889928911538938612013-02-24T22:03:00.804+01:002013-02-24T22:03:00.804+01:00Ovde često mnogi hvale Estoniju, ako je već tema s...Ovde često mnogi hvale Estoniju, ako je već tema saobraćaj evo je jedna vest iz Estonije koja je mene skroz oduševila :)<br /><a href="http://www.reuters.com/article/2013/02/20/us-estonia-environment-cars-idUSBRE91J1EM20130220" rel="nofollow">Estonia goes electric with new car charger network</a>Navuhodonosorhttps://www.blogger.com/profile/00625473494017899768noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-13566211749141696262013-02-23T23:57:19.398+01:002013-02-23T23:57:19.398+01:00Kakav fail rekonstrukcija pruga... Pendolino... Au...Kakav fail rekonstrukcija pruga... Pendolino... Autoputevi... Da ti ljudi nesto znaju, Srbija bi imala razvijen saobracaj a ne uzas.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-72045650616065257742013-02-23T23:55:26.718+01:002013-02-23T23:55:26.718+01:00CIP, saobracajni fakultet i razni skeretarijati zn...CIP, saobracajni fakultet i razni skeretarijati znaju o saobracaju poput blogera ovde :P S tim sto Speaker bar to priznaje a moj alter ego nije od pomoci :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-5067950178908046202013-02-23T20:37:29.123+01:002013-02-23T20:37:29.123+01:00Skroz off topic, kad je već pomenut Neil Young, mi...Skroz off topic, kad je već pomenut Neil Young, mislim da će barem nekim čitaocima TR biti zanimljivo<br /><br />http://www.spiked-online.com/site/reviewofbooks_preview/13347/YoKeyhttps://www.blogger.com/profile/14642493636289515336noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-51726519342639976462013-02-23T20:11:33.132+01:002013-02-23T20:11:33.132+01:00Ovo je samo obnova postojeće pruge, ne izgranja no...Ovo je samo obnova postojeće pruge, ne izgranja nove pruge, a koliko vidim sve je već odlučeno, Rusi daju <a href="http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Potpisan-ugovor-od-800-miliona-dolara-za-Zeleznice-Srbije.lt.html" rel="nofollow">kredit</a> između ostalog i za rekonstrukciju pruge Beograd-Bar.<br /><br /><i>U ovoj fazi je i rekonstrukcija 200 kilometara srpskog dela pruge Beograd – Bar, procenjena na oko 200 miliona evra. Saobraćajni institut CIP je uradio studiju sa italijanskom kompanijom „Italfer” o mogućnostima i načinima rekonstrukcije tog važnog železničkog pravca i ta studija je osnov za izradu glavnih projekata.</i>Navuhodonosorhttps://www.blogger.com/profile/00625473494017899768noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-88880599769477319712013-02-23T18:10:58.289+01:002013-02-23T18:10:58.289+01:00za nabavku pedolino vozova: zvuci suvise lepo i la...za nabavku pedolino vozova: zvuci suvise lepo i lako da bi bilo istina... mozda gresim...<br /><br />sto se rekonstrukcije pruge Bg - Bar tice, ne verujem da sada tako nesto iole prioritetno... ne mozete da poredite BG - Budimpesta sa BG - Bar, kada je u prvom slucaju ravnica a u drugom krs... znam da je trosak izgradnje autoputa preko planina mnogo veci nego u ravnici, verujem da je slicno kod zeleznice. Uostalom kome treba takva investicija BG - Bar kada ima neke druge luke (solun, konstanca, rijeka...) koje su sa aspekta duzine puta tu negde ili nisu mnogo dalje...andreas bremehttps://www.blogger.com/profile/03016873316827714480noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-88097276735081792872013-02-23T16:23:18.596+01:002013-02-23T16:23:18.596+01:00Zašto mislite da je nabavka Pendolino vozova i rek...Zašto mislite da je nabavka Pendolino vozova i rekonstrukcija pruge Beograd-Bar megalomanski projekat? Mislim da to uopšte nije megalomanski projekat (za razliku od predložene pruge Beograd-Budimpešta), jedan takav voz košta nekih 15-20 miliona dolara (valjda!?) i takvi vozovi putuju recimo od Helsinkija do Sankt Peterburga samo tri do tri i po sata:<br /><a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Allegro_%28train%29" rel="nofollow">Allegro</a><br />Takođe železnice u Češkoj, Sloveniji i Poljskoj su nabavile Pendolino vozove, bilo bi lepo da Železnice Srbije nabave takve vozove koji bi saobraćali između nekoliko najvećih gradova (Beograd, Novi Sad, Niš, Subotica, Bar) brzinom do 160km/h.Navuhodonosorhttps://www.blogger.com/profile/00625473494017899768noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-79140912129627012712013-02-23T15:38:57.978+01:002013-02-23T15:38:57.978+01:00@Vladimir
Nisam siguran da ste - osim u tome da je...@Vladimir<br />Nisam siguran da ste - osim u tome da je siroti, stari Speaker pomalo vucibnatina iako daleko heteroseksualnija od besmrtnog Oskara :) - u pravu, odnosno, siguran sam da jeste, u malo dužem vremenskom horizontu kada se usavrši direktno povezivanje mozga i kompjutera, ali imam utisak da se momentalno dešava upravo suprotna stvar: ogromna većina mlađih ljudi ubrzano postaje dislektična i praktično nepismena kada je u pitanju svaki sadržaj preko 140 znakova, pa imam utisak da će sposobnost razumevanja složenih tekstova (koji su, zajedno sa matematičkom notacijom, sa kojom stvari ništa bolje ne stoje, još uvek glavni medijum prenosa ogromne većine relevatnih i marketabilnih informacija) biti jedan od glavnih elemenata nove globalne klasne podele koja se polako uspostavlja :)) Naravno, ćirilični tekstovi se ne računaju, ćirilica nije pismo, to je dijagnoza :)))<br />@hasd<br />Ne znam ni sam, to je nekako moj ritam, ta reka reči koja se preliva i upliće po rukavcima i katarktima, zovite me Nil, iako više nisam baš toliko young, zovite me Amazon, ali ne zaboravite da dodate Dot Com, zovite me Jangce, samo nemojte da vam neka zasedanja Av-Gnoja slučajno padnu na pamet :))Speakerhttps://www.blogger.com/profile/11823772824451082321noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-89691290753248178582013-02-23T15:27:58.805+01:002013-02-23T15:27:58.805+01:00taj pendolino je reklamiran pocetkom devedesetih k...taj pendolino je reklamiran pocetkom devedesetih kao jedan od glavnih predizbornih aduta milosevica na nekim od prvih izbora ako se dobro secam, tad sam bio klinac, ali kada sam zapamtio tako nesto jasno je koliko su pricali o tome...<br /><br />verovatno sam zbog toga sve takve na prvi pogled zavodljive a megalomanske ideje smatrao odrazom ili proizvodom nekog socijalistickog/autoritarnog uma ili plana, makar podsvesno sklonog represiji i diktaturi... <br />andreas bremehttps://www.blogger.com/profile/03016873316827714480noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-9273378950540224082013-02-23T14:18:59.773+01:002013-02-23T14:18:59.773+01:00Rekonstrukcija pruge Beograd-Bar bi koštala 300 mi...Rekonstrukcija pruge Beograd-Bar bi koštala 300 miliona evra, time bi prosečna brzina vozova porasla sa sadašnjih 40km/h na 100km/h, dakle 2,5 puta:<br /><a href="http://www.glas-javnosti.rs/clanak/ekonomija/glas-javnosti-16-04-2010/rekonstrukcija-pruge-beograd-bar-kostala-bi-najvise-300-mi" rel="nofollow">Rekonstrukcija pruge Beograd-Bar koštala bi najviše 300 miliona evra</a><br />Samo ne znam da li je u toj studiji izvodljivosti razmatrana mogućnost nabavle Pendolino vozova? Pendolino vozovi mogu brže da se kreću u krivinama u odnosu na klasične vozove, možda bi sa takvim vozovima mogla da se postigne prosečna brzina 120km/h?<br /><a href="http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Brzi-Pendolino-kao-stvoren-za-nashe-pruge.lt.html" rel="nofollow">Brzi „Pendolino” kao stvoren za naše pruge</a>Navuhodonosorhttps://www.blogger.com/profile/00625473494017899768noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-7818376486774785832013-02-23T04:03:11.263+01:002013-02-23T04:03:11.263+01:00@Navuhodonosor
Реконструкција подразумева исте ко...@Navuhodonosor<br /><br />Реконструкција подразумева исте коридоре, а потребне су нове трасе са новим станицама.<br /><br />@Pavle<br /><br />Па добро, онда нека почну да наплаћују транзит обилазицом, како би исплатили кредите.<br /><br />@Stanke<br /><br />Тангентни правци формирају обилазнице око већих градова, а око мањих не. Зато би само Београд имао комплетну "обилазницу" али она не би изгледала овако.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-25670169525079383702013-02-23T03:52:33.026+01:002013-02-23T03:52:33.026+01:00@Navuhodonosor
Реконструкција подразумева исте ко...@Navuhodonosor<br /><br />Реконструкција подразумева исте коридоре, а потребне су нове трасе са новим станицама.<br /><br />@Pavle<br /><br />Па добро, онда нека почну да наплаћују транзит обилазицом, како би исплатили кредите.<br /><br />@Stanke<br /><br />Тангентни правци формирају обилазнице око већих градова, а око мањих не. Зато би само Београд имао комплетну "обилазницу" али она не би изгледала овако.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-13967978409075006482013-02-22T23:14:29.158+01:002013-02-22T23:14:29.158+01:00Speakeru, kako uspevate da pisete tako dugacke rec...Speakeru, kako uspevate da pisete tako dugacke recenice? U cemu je tajna?hasdhttps://www.blogger.com/profile/14974284563964025399noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-16268163021466623632013-02-22T15:14:49.958+01:002013-02-22T15:14:49.958+01:00Vladimir said...
A spomenuli ste i leteće automobi...Vladimir said...<br />A spomenuli ste i leteće automobile. Mi u Srbiji jako kasnimo. Ovaj Mad Max Manus je sigurno nenadjebivi borac za ćirilicu, a nije ni svestan da će se u skorijoj budućnosti pismo izbaciti iz upotrebe.<br /><br />Evo malo high-tech ćirilice:<br /><a href="http://www.pravda.rs/wp-content/uploads/2012/07/graflotka.jpg" rel="nofollow">Severodvinsk</a><br />Ćirilični laser najjači na svetu:<br /><a href="http://www.telegraph.co.uk/sponsored/russianow/technology/9185599/Russia-world-most-powerful-laser.html" rel="nofollow">Russia to build world's most powerful laser station</a>Navuhodonosorhttps://www.blogger.com/profile/00625473494017899768noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-47243112908140242042013-02-22T12:30:12.411+01:002013-02-22T12:30:12.411+01:00To je mozda malo ekstreman primer, ali definitivno...To je mozda malo ekstreman primer, ali definitivno se radi o 5-10 dana.<br /><br />Ja se uopste ne bih iznenadio kada bih saznao da kod prevoza robe, roba na prugama provede manje od 10%. Ostalo vreme se provede na granici i depoima cekajuci utovar, pretovar, istovar....<br /><br />Dodatni problem je sto roba zna da "nestane". Kada je moj cale pre nekoliko godina prevozio nesto iz Italije, ljudi iz Zeleznica Srbije su mu otvoreno rekli da na vagone stavlja samo kabaste i teske stvari, a da za sve sto je iole vredno uzme kamion.Marko Paunovićhttps://www.blogger.com/profile/05122766591209298533noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-55450839163351037752013-02-22T11:26:57.871+01:002013-02-22T11:26:57.871+01:00Imate vrlo romantičnu ideju o efikasnosti naših že...Imate vrlo romantičnu ideju o efikasnosti naših železnica za transportni saobraćaj.<br /><br />Evo reći ću vam lični primer iz prakse: <br />Meni je pretprošle godine za prevoz 2-3 vagona robe od juga Srbije do juga Poljske, recimo oko 1200km maksimalno, bilo potrebno 14 (četrnaest) DANA. Ne radi se ovde o satima, drugarice i drugovi, nego o nedeljama :).<br /><br />Mad Max, stvarno ne shvatam šta je problem u obilaznici oko BG. Pa BG je jedini glavni grad u Evropi koji nema obilaznicu. Niš ima obilaznicu.<br />Što da ja kad idem iz KG na aerodrom da dočekam nekoga gubim 45 minuta do 2 sata u saobraćaju u Beogradu umesto da zabobiđem grad i odem pravo do aerodroma? Da ne govorim o komercijalnom transportu. Koliko cisterni sa užasno opasnim materijama prolaze kroz centar grada? Koliko se lamela pogori na kreni-stani preko gazele? Hiljadu razloga ima.<br />Stankehttps://www.blogger.com/profile/01013290438269330978noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-29368080804994746682013-02-22T11:00:28.554+01:002013-02-22T11:00:28.554+01:00Dobro bre čime hranite Mad Max Manusa? :) Obilazni...Dobro bre čime hranite Mad Max Manusa? :) Obilaznica nije pametna investicija? Ma daj molim te. Pa pogledaj bilo koju studiju bilo koje međunarodne finansijske institucije koja govori o infrastrukturi. Obilaznica prioritet no. 1Pavle Mihajlovićhttps://www.blogger.com/profile/16859637210157768541noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-84182602792086868852013-02-22T09:42:11.268+01:002013-02-22T09:42:11.268+01:00Vladimir said...
Kvantna informatika, hologram, di...Vladimir said...<br />Kvantna informatika, hologram, direktna veza između mozga i mašine, a on razmišlja o Lazaru i Kosovu. :)<br /><br />Tako je, dok neki ovde razmišljaju o Kosovu dotle evo ka čemu se stremi u naprednom, modernom i civilizovanom svetu:<br />Kanađani proizvode i prodaju kvantne kompjutere:<br />http://www.dwavesys.com/en/dw_homepage.html<br />Ameri simuliraju funckionisanje mozga u superkompjuteru:<br />http://www.ibm.com/smarterplanet/us/en/business_analytics/article/cognitive_computing.html<br />Italijani demonstriraju hladnu fuziju:<br />http://ecat.com/<br />:)Navuhodonosorhttps://www.blogger.com/profile/00625473494017899768noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-4447767940590495922013-02-22T09:15:00.520+01:002013-02-22T09:15:00.520+01:00This comment has been removed by the author.Navuhodonosorhttps://www.blogger.com/profile/00625473494017899768noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-41441091793577359102013-02-22T07:47:43.669+01:002013-02-22T07:47:43.669+01:00@Speaker
Napisali ste ovom ćiriličnom Mad Max Man...@Speaker<br /><br />Napisali ste ovom ćiriličnom Mad Max Manusu: "Kakav ste vi smarač, postavljate gomilu glupih pitanja, a ništa pametno ne kažete :)))) Ako vas ne mrzi, napravite elaborat o svemu tome, a ja ću ga, kad stignem, rado pročitati".<br /><br />Podsetili ste me na onu vucibatinu Oskara Vajlda - nikada ne odgovaram svojim kritičarima, jednog dana ću održati predavanje i tako im odgovoriti svima u isto vreme. :)<br /><br />A spomenuli ste i leteće automobile. Mi u Srbiji jako kasnimo. Ovaj Mad Max Manus je sigurno nenadjebivi borac za ćirilicu, a nije ni svestan da će se u skorijoj budućnosti pismo izbaciti iz upotrebe. Kvantna informatika, hologram, direktna veza između mozga i mašine, a on razmišlja o Lazaru i Kosovu. :)Vladimirhttps://www.blogger.com/profile/06500675229096170867noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-29930015.post-48116782009090448172013-02-22T07:42:14.028+01:002013-02-22T07:42:14.028+01:00Dokel god nema lowcost kompanija da lete iz beogra...Dokel god nema lowcost kompanija da lete iz beograda, ili cak Nisa, treba da smo presrecni. Nisu te kompanije izmislile toplu vodu pa su njihove karte jeftinije. Moze na karti da se usteti neki euro ali da karta bude jeftinja po 200e je malo teze. Uglavnom se te kopanije delom finansira drzava u koju lete. Recimo Hrvatska subvecionise neku lowcost kompaniju u toku leta kako bi ovi prodavali jeftinije karte i tako vise turista dolazili u Hrvatsku.<br /><br />Nis. Tamo je slicna situacija. Samo Montenegro Airlines leti iz nisa. broj putnika je od 15 do 50 svaki dan. To nije isplativo, jer je povratna karta 105e. Zato onda MA leti za Nis? Da bi let bio isplativ treba 50 prodatih karata (ne znam tacnu cifru) i onda kada se proda samo 30 karata grad nis Montenegru doplati za onih 20 neprodatih. kanurahttps://www.blogger.com/profile/04684599781948320051noreply@blogger.com